torsdag 28 juli 2011

TIDIG MORGON

Men vad är det här? Jag har kommit upp ur sängen och klockan var inte ens 6! Jag vet ju att jag har muttrat lite över att jag sovit så hemskt länge om morgnarna i två veckor, men jag var inte beredd på att kroppen var klar med sömnen såhär tidigt idag hihi...men nu har jag krupit upp i soffan med en stor kopp chai, vacker musik spelar ur högtalarna, det är mulet och blött utanför fönstret och jag myser faktiskt rätt rejält =) Eftersom jag börjar ana slutet på min semester, även om jag har nästa vecka också, så tänker jag göra den här dagen lång och långsam.

Jag är nyss hemkommen från först ett par dagar i Malmö och så en vecka i Trollhättan, och det gör som alltid små underverk. Nu går jag runt med en massa värme och vackra skogar i mitt inre, jag har fyllt på behovet av de kära vännerna där och jag har till och med hunnit med en heldag i Göteborg. Det kunde inte vara bättre. Och jag har fått njuta av skogarna runt Trollis, som är helt otroliga. Det är som om någon mitt bland åsar, berg och urskog har grävt ut en liten plats och sagt att "här, mitt bland allt vackert, så lägger vi Trollhättan". När vi tjejer har varit ute på våra fotograferingar eller vi bara strosat runt allihop i dessa omgivningar så tar det verkligen andan ur en...! =D

Ett samtal uppe i Trollhättan, och ett samtal i Karlskrona så sent som igår, har spridit en fantastisk känsla av lugn och värme i mig. Det är sannerligen inte lätt att veta vart man ska bli av ibland, speciellt inte när man helst av allt vill klona sig och leva sitt liv på två ställen samtidigt. Men rätt ord blev sagda och har hjälpt mig att koppla av när mina tankar och känslor kring "my whereabouts" började göra mig ordentligt frustrerad haha... I grund och botten är jag fortfarande redo att testa Trollis, men det känns som att jag kan koppla av på ett annat sätt kring den känslan och det är banne mig obetalbart! Återigen är jag så tacksam för mina älsklingar som inte pressar utan bara vägleder med kärleksfulla leenden. Jag älskar er!

Jag är så galet tacksam över allt och alla jag har omkring mig, speciellt när det händer tunga saker. Mycket har hänt den senaste tiden; allt från kära morfar till vårt kära grannlands tragik och en del där emellan, och sådana stunder är jag extra glad att få vara nära alla. Den jag saknar mest just nu är min älskade Uppsalabror.

Det är sommar i Karlskrona (ja i hela Sverige faktiskt tro det eller ej) och äntligen är det en sommar i min smak. Jag är ledsen alla soldyrkare, men jag måste säga att jag älskar en sommar där varma solstrålar blandas med regntunga skyar. Jag klarar inte av de senaste somrarnas 30+-gradiga värme och gassande sol; min kropp pallar helt enkelt inte trycket utan jag ligger mest stilla på min säng och rör mig så lite det bara går. Kul med sådana somrar...nej, så jag är härligt nöjd i år! Och nu när jag är tillbaka i Karlskrona blir det fortsatt myshäng med kära vännerna här, och ikväll börjar sommarens kammarmusikkonserter...så det är bara att njuta, hoppas ni gör likadant! 

Jag tror jag rundar av mitt inlägg här ungefär. Kanske kommer det mer under dagen; jag har ju inte bloggat på länge eftersom jag ju varit på vift...så..."hdsl!" som Tigger skulle sagt =)

                 En bit makalös skog i Trollhättan - som att gå in i en annan värld...

                                 Vid de gamla slussarna i Trollhättan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar