onsdag 12 oktober 2011

TUTTAR HIT OCH TUTTAR DIT

Det är ju banne mig nästan som en uppenbarelse! Ni (kvinnor) vet hur man alltid har hört "de som vet" uttala sig om att i stort sett alla kvinnor går runt med fel storlek på sin bh? Och hur länge som helst har jag tänkt att det hade ju varit himla bra säkert att gå och rådfråga en av dessa bh-experter, så att jag skulle få reda på om även jag går runt med fel storlek. Men åren går, man är lite bekväm och glömsk av sig och ja...det har helt enkelt inte blivit av, om jag säger så. Men så idag – när jag gick till lilla butiken Wonderful här i stan för att köpa special-bh till klänningen till broderns bröllop – så skedde det! Jag och två expediter pratade ihop oss och till slut fick jag hiva upp tröjan så de fick kolla läget med den bh jag har idag. ”Men den är ju alldeles för stor runt omkring” menade de. ”What the…!” utbrast jag i min tur, och när de sedan började föreslå både det ena och det andra istället så trodde jag de skämtade med mig – när ett förslag var 70D (”kanske till och med E-kupa…”) var mina ögon som tefat haha! Meeeen lite glad blev jag ju eftersom de trodde jag var så smal som 70 runtom (jag förstod ju att de hade såå fel egentligen, men det sa jag inte). Jag närmast sprang in på på H&M för att luska runt bland alla bh’ar och till slut fick jag med mig tre stycken till provrummet. Den som var i storlek 70 höll jag ju på att spränga, det var ett under att jag fick på den alls och ett ännu större under att jag fick av den utan att hela bh’n exploderade. MEN – tadaaa – tredje och sista varianten satt som en smäck och jag vill nu slänga ut alla mina 80B’are och istället köpa på mig massor med 75D! Lär ju inte hända på ett tag, men…ändå ;)

Så alla kvinns där ute – mitt tips är att springa till närmsta underklädesbutik med kunnig personal och be om lite hjälp, man vet aldrig vilka uppenbarelser man kan få! =)

          Om jag ändå kunde säga att det här var jag hihi...but sadly, no.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar