lördag 10 mars 2012

JAPANSK INSPIRATION

När det gäller sinne och inspiration, det visuella uttrycket och känslan i vad det än kan vara, så har jag och en kär väninna kommit på att vi ofta älskar precis samma saker. Vi söker samma sorts känsla, vi ser samma saker i detaljerna. Det är så oerhört spännande varje gång hon säger "jag har hittat något som jag vet du kommer älska!" och nio gånger av tio har hon rätt. Så sitter vi där och myser över bilder eller inspirerande människor eller filmer eller låtar eller precis vad som helst...underbart! Hennes senaste tips fastnade jag faktiskt inte alls för...till en början. Men efter att ha gett det en andra chans blev jag helt förtrollad. Och faktum är att jag fortfarande inte helt kan förklara vad det är jag fastnat så för, jag vet bara att jag snöat in totalt. 



Jag har alltid älskat en viss sorts drag i ett ansikte - och Gackt utstrålar de flesta. Han har nästan ett androgynt utseende, och jag är helt fascinerad. Så mycket manlighet, men så vansinnigt vackert finlemmat och sinnligt. Jag förstår inte ett ord japanska, men känslan i musiken går rakt in i magen på mig och med den här mannens många uttryck och stilar så står jag...förtrollad. Så är det kanske...det jag fastnat för är nog beundran över en människa som verkligen uttrycker den han är, och som gör det så galet bra. Jag älskar ju som sagt det visuella och hela han är som ett konstverk ju. Tro attan att jag gillar det =)


Denna vackra, vackra röst =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar