lördag 3 mars 2012

UDDA FÅGEL I VACKER OMGIVNING

Jag tittade förundrat mot husväggen, mot utsidan av caféet, och insikten passerade - "det är den 3 MARS och åtminstone två små bord är placerade på uteserveringen...den första i stan, tror jag allt". Större delen av stan tycktes lockas av vårens ljuvliga locksång idag; det var så härligt att strosa fram och se hur människorna samlades i solskenet. Själv har jag ägnat dagen åt att vårstäda och tvätta, och när jag gav mig upp mot stan så hade jag siktet inställt på ett par sommarskor i grönturkos färg...vet inte hur jag bättre ska beskriva dem. Problemet är att jag, efter att ha hittat ett par på Din Sko, nu även sett ett par på Åhléns...det är ju underbara lyxbekymmer, och köpet kommer ändå ligga några veckor fram, men det är onekligen rätt mysigt att bara gå och kika och fundera...utförande, höjd på klacken, vad vill jag egentligen ha...mmmm hihi =)
Dagen har varit underbar; inte bara har lägenheten sakta men säkert blivit vårstädad (nästa, i alla fall) utan jag var även uppe med tuppen och kunde totalt njuta av den bästa tiden på hela dagen - morgonen och förmiddagen! Det är nästan lite löjligt hur bra jag mår av att städa, eller åtminstone av känslan som jag vet kommer när jag städat färdigt, så klockan åtta i morse funderade jag på hur ok det var att börja dammsuga...jag övergav dock den tanken och tog en morgonpromenad till Stumholmen istället. Det sista av gryningsljuset dröjde kvar, luften var sval men med den första vårens blå himmel och kvittrande fåglar...jag log och styrde mina steg ut på holmen, ut på bryggan längsmed muséet, jag följde morgonljuset och hamnade på "min" plats...första gången i år. Jag lutade mig mot klippan precis vid vattnet, blundade eftersom solljuset var så ljuvligt bländande...hörde gässen på holmen lite längre ut i vattnet, sparvarna i buskarna runtomkring mig...åh som jag njöt. 
Hur mycket har det här inlägget berikat haha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar