lördag 27 oktober 2012

FUTURE RETROSPECT

Jag lyssnar på människor runt mig som står på randen av att börja ta de där första ordentliga stegen ut i vuxenlivet; de har beslut att ta och många tankar, känslor och funderingar att reda ut. Jag minns när jag själv var på den platsen i mitt liv, och nu när jag tittar tillbaka på mina senaste ungefär femton år så blir jag återigen full av tankar, känslor och funderingar. Jag tog mina beslut och nu befinner jag mig här. Idag. Med utbildningar i bagaget, erfarenheter, jobb, nära och kära. Var hade jag befunnit mig idag om jag hade tagit andra beslut? Hade jag varit lycklig? Och vilka beslut ligger fortfarande framför mig? Det finns så mycket jag drömmer om, så mycket jag skulle vilja göra. Men en del ting går inte att ändra...och vad tänker jag göra åt det? Säga "ok, då är jag nöjd och så får livet rulla på som det ser ut nu" eller är jag beredd att försöka finna de där väl undangömda möjligheterna att utvecklas ännu mer, i nya riktningar, även om jag inte har en aning om hur det ska gå till eller i vilken av alla trådar jag skulle börja dra? Hur nöjd är jag? Räcker det att vara nöjd? Ska jag vara jäkligt tacksam att jag trots allt är nöjd?

Shinjiru.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar