tisdag 23 augusti 2011

REALITYCHECK AND DREAMWORLDS

Åh attans vad var det nu jag skulle skriva då? Jag har kommit på flera saker de senaste dagarna, och nu när jag sitter här så vips är de borta!

Men ok - jag börjar det som finns precis framför mig. Idag fick jag det vackra lilla smycket "Little moth" som jag har köpt av en fantastiskt inspirerande person i Aussieland! Hon är en av mina favoriter på Deviant Art och helt plötsligt upptäckte jag att alla de där smyckesbilderna hon lade upp på sidan var smycken hon verkligen sålde! Vintagegrejer som hon pysslat ihop på nytt och säljer, och den dagen jag upptäckte dessa smycken var dagen jag såg "Little moth"....det var faktiskt det enda smycket jag såg. Det var mitt. Det bara väntade på att jag skulle göra vad jag behövde, liksom. Och nu är det här. Jag har lagt det runt min hals och fastän det är guld/bronsaktig så känns det som om det verkligen hör hemma där...runt min hals. Som en ljuvlig liten överraskning hade Lauren skickat med små vykort och bilder hon gjort - jag älskar när konstnärer gör sådär - de vet vad vi skulle älska att få, vi som beundrar deras verk!

Igår började jag träna igen efter sommaren...och my god, jag trodde verkligen jag skulle avlida haha! Det har definitivt varit för mycket uteserveringar i sommar för kroppen haha! Men det skiter jag ju i egentligen, för det är det värt. Men igår undrade jag verkligen vad det var jag gett mig in på, när jag stod där och kämpade för att ta mig upp från några ömkliga armhävningar...jag såg mig i spegeln och tänkte desperat "Ok! Vad fasen ska du nu ha för sån där läcker peppfras så att du kan ta dig igenom all den här gräsliga mjölksyran?! Sån du läser om i tidningarna, som alla skitkäcka tjejer har och som sen blir urhurtiga! Va? VA?!" Jag fick ganska snart inse att någon sådan peppfras inte kom, och jag struntade helt enkelt i några av rörelserna...även om den äldre damen bredvid mig kämpade på med allt hon hade. Satan. Men övning ger banne mig färdighet hihi, så ge mig bara några veckor så ska jag vara right up there with that old lady =)

Jag har tusen tankar men jag lämnar er här...och återkommer om några dagar <3

               Här är mitt vackra lilla smycke, fullt av värme och kreativitet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar