onsdag 14 september 2011

MELLANLÄGE

Jag har precis upptäck att jag befinner mig i ett sådant där jobbigt mellanläge. Just nu. Jag vet inte vad jag vill, jag vet att jag förmodligen inte kommer kunna välja något och förmodligen slutar det med en surmulen min, tidigt i säng och en bok. Vill jag springa ut i det härliga regnet (kommer ändå inte hinna ut i tid)? Eller vill jag hitta någon härlig musik att lyssna på (har redan lyssnat lite och har inte tillräckligt med rätt känsla)? Eller vill jag laga lite mat (har inget hemma och tänker inte lägga pengar än på att handla)? Eller vill jag se om orden kommer till någon av de där dikterna som börjat viska i mitt bakhuvud (oj nej, inspirationen räcker då rakt inte till)? Eller vill jag läsa någon av de två nya tidningarna som dykt ner i brevlådan de senaste dagarna (pust)?
Ok, när jag kommit till den här punkten brukar det bara bli att jag kikar runt efter något att småäta på i skåp eller kyl, men inte ens det har jag hemma. Alltså, något att småäta på då. Gaaah! Nåja, såg precis att Ane Brun släppt nytt album. Det är ju alltid något.

Det där med tidigt sänggående och en god bok låter faktiskt inte så dumt...*ler och suckar lite åt mig själv*...jaja, det är väl helt enkelt bara en sådan dag. Det är ok =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar