onsdag 21 september 2011

UPP TILL BEVIS NU, ÖRTERNA!

Det är ju själve attan att det är förkylningar som ska vara min akilleshäl. Det känns liksom så löjligt. Nu har jag varit förkyld i snart två veckor. Ett tag trodde jag att jag lyckats lura den, för jag proppade i mig röd solhatt (nej inte en hatt hihi) och förkylningen höll sig snyggt i schack. Precis som tänkt. Men sen var det som om den kom på vad jag höll på med, lade av ett stort "trodde-du-ja"-skratt och gjorde en snitsig twist - så att jag nu i snart en vecka har gått med totalt kaos i halsen och näsan. Jag är mycket, mycket upprörd. Däremot är det ett ypperligt tillfälle att testa en del av örternas magiska (eller helt naturliga) egenskaper! I helgen när jag dessutom mådde illa så rotade jag fram ingefära för illamåendet, timjan för precis allt men mest för luftvägarna, förkylningen, snuvan och illamåendet, och så blåbär mot halsont och för luftvägarna. Och gissa om jag blev av med åtminstone illamåendet! Självklart tillskriver jag örterna detta. Att jag mådde mycket bättre kan eventuellt också ha berott på ett härligt samtal som kom precis då =) Nåja, jag kämpar vidare med den här förkylningens sista dödsryckningar, jag tuggar och dricker all timjan i världen, och till helgen ska jag vara helt bra!

Imorgon bär det av hem till älskade lillebror på kvällen, vi ska äta sushi och blurra syskonsnack om allt går som det ska. Det var så längesen det bara var han och jag och det är alltid så spännande och roligt att prata och diskutera med honom <3

Nu blir det till att krypa i säng, läsa lite häxbok och sedan soooova...så ska kroppen få fortsätta bearbeta de här bacilluskerna i fred =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar