onsdag 19 oktober 2011

FRUSTRERADE DRÖMMAR

Det är ju ändå helt otroligt vad man kan längta efter något annat ibland. Nu får ni förlåta att det här inlägget säkert kommer bli väldigt luddigt och kanske (eller inte) svårtolkat, men det är bara för att jag inte riktigt kan skriva ut ordentligt vad det är jag menar. Egentligen vill jag inget hellre, men kanske har även jag blivit internet-storebror-ser-dig-paranoid? Så, luddigt it is.

Ibland frustrerar det mig något oerhört att saker och ting ser ut på ett visst sätt, och inte finns det någon tydlig utväg eller utveckling i syne heller. Då blir man lätt lite trött när tusen saker samlas på ens axlar och man dessutom inser att man kanske inte är som klippt och skuren för vissa saker, hur gärna man än önskar att man var det. Eller så kanske det inte är mig det är fel på utan situationen i sig? Hade man kunnat få fokusera på ett fåtal saker istället för tusen vitt skilda så kanske det mesta hade löst sig? Gaaaah!

Tänk då när man ser andra lösningar framför sig, men också med insikten att det är oerhört svårt, om ens möjligt alls, för mig att ta mig dit. Men något så enkelt som "nära omöjligt" ska väl inte få stoppa mig? Nyckelordet är "nära"! Det är bara jag själv som står i min väg, och gör jag inte ens något försök att nå de där andra lösningarna...ja då får jag ju faktiskt skylla mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar