söndag 22 maj 2011

DROPPAR AV LIV!

För ett par timmar sedan slog den där härliga känslan ner som en blixt, nästan - det är regn i luften! Jag rusade fram till fönstret - och tittade ut på en klarblå himmel och nästan inga moln. Men den härliga regnkänslan fanns kvar, så det var bara till att vänta...och en knapp timme senare hade tunga, blygrå moln rullat in, luften kändes nästan tung av förväntan, och så...kom regnet! Det underbara, livgivande, friska, fantastiska regnet! Eftersom jag då satt i telefon med min älskade mor så kunde jag inte rusa ut, men jag kröp i alla fall upp i fönsterkarmen och öppnade fönstret på vid gavel...några blixtar har lyst upp undersidan av de mörka molnen, och mullret från åskan dansar fram lite då och då...jag borde nog stänga ner datorn, men jag har det så mysigt ju...med fullt av tända ljus, en kopp varm dricka i handen och så herr Poirot i bakgrunden på tv =) Men kanske, kanske jag skulle krypa ner i sängen istället och läsa om andra världar till ljudet av smattrande regn mot fönstret...*ler*
Åh jag älskar regn! Det är som om varje liten droppe sköljer LIV över allt de rör, från minsta grässtrå till vindarna, vattnen och jorden. Det känns som om något inom mig sprudlar av lycka när det regnar...även jag väcks till liv och jag älskar det! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar