onsdag 1 juni 2011

ÖNSKAN

Vissa stunder önskar man att man kunde uppbåda all den kraft och eventuella vishet man samlat under år och liv. I vissa stunder är det som om man "hakar fast" i något som passar precis den kunskap man har, och man kan hjälpa vänner och själar som har det svårt eller ont...men andra stunder faller man så obarmhärtigt platt. Det finns någon nära mig som är på en plats i livet som smärtar så hemskt, och just de upplevelserna kan jag inte hjälpa eller värma. Jag kan bara önska att den här personen känner allt jag önskar jag kunde hjälpa med, och ibland kan jag ge en varm kram. Det är så svårt och det smärtar att inte egentligen alls kunna hjälpa någon som står en så nära. Det finns några nära i mitt liv som har det svårt, och detta är bara ett exempel. Jag kan nog inte finna mycket annat som gör att man känner sig så maktlös, som när man inte kan hjälpa någon som står en riktigt nära. Men som lider. Jag kan bara visa att jag finns här. Jag hoppas så att de vet det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar