torsdag 30 juni 2011

NU BLIR DET ANDRA BULLAR MINSANN

Jag läser några bloggar runt omkring mig och jag blir lite avundsjuk på hur duktiga alla är på att skriva ofta och spännande...jag fattar inte vad mitt problem är - jag älskar ju att skriva och jag kan tänka mig att skriva om tusen olika saker som jag finner spännande, märkligt, hemskt eller roligt. Men nu - även om jag senaste veckan varit sjuk och inte kunnat skriva även om jag velat - har jag märkt hur jag börjat falla i den där bloggfällan som jag vet att jag alltid hamnar i till slut...jag ballar ur lite, märker för sent att det gått mer än en vecka sedan jag skrev sist och att jag inte kan hitta nåt kul att skriva om. Så sur jag blir på mig själv! Bådar ju verkligen gott för den självdisciplin som måste till för framtida skrivardrömmar...*pffft* Problemet är att jag ofta blir inspirerad att skriva mitt på dagen, på jobbet, när en tanke dimper ner hos mig vill jag skriva direkt och då skulle jag kunna skriva hur mycket som helst, men lagom tills jag är hemma och till slut satt mig ner...ja då är inspirationen som bortblåst. Och det blir inget inlägg.

Men nu har jag en idé. Jag får väl helt enkelt ta i med hårdhandskarna lite. Klarar jag inte det här "fria skrivandet" så får jag väl ha specifika skrivardagar då. Så nu vet ni det också - onsdagar och lördagar blir mina bloggdagar! Shit, hoppas jag skärper mig nu haha ;)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fortsätter snuttan, det är underbart positivt att läsa dina inlägg även om du tar en brejk emellanåt! =) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att följa din blogg med spänning. En Smartphone nästa gång så kan du ju blogga under fikarasten. ;-)

    SvaraRadera