lördag 9 juli 2011

SEMESTER!!

Så är då äntligen den tiden på året här - veckorna med semester! Och för första gången på flera år så tar jag ledigt med känslan av att jag är totalt klar med allt jag haft att göra på jobbet - det ni! Det händer ju inte många gånger. Men det här året var hela arbetslaget igång i tid, vilket gjort att vi kunnat ta det mer eller mindre lugnt i allt vi haft att göra innan ledigheterna - eller snarare så har vi sluppit känna den där vansinnesstressen sista veckan =) Så här är jag nu - ledig med gott samvete.

Toppen. Så steg ett är avklarat. Då är det bara själva semestern kvar. Jag som trodde att jag bara hade en av fyra veckor uppbokad, har nu insett att jag har fullt med saker inplanerat. Hade jag inte varit en person som alltid riskerar att falla i rastlöshetsfällan, så hade jag nog tyckt att det ser lite maffigt ut i kalendern, men eftersom jag nu är i riskzonen för rastlöshet så är jag supernöjd! Jag skulle nog vilja säga att jag är ett gränsfall vad gäller måste-ha-saker-att-göra och måste-absolut-ha-en-hel-del-egentid-för-mig-själv. Så det är helt perfekt att de saker jag har inplanerat under semestern mestadels är småsaker som bara kommer förgylla mina dagar på det bästa av sätt. Det blir såklart både Malmö och Trollhättan/Göteborg, men också det som kanske är det som mest är beviset på att man har semester - härliga träffar med vänner av alla de slag, de där vi-tar-det-som-det-kommer-träffarna som är så härliga. Och det kommer bli fullt av energipåfyllning av själen ute på Stumholmen nere vid vattnet, det kommer bli ljuvlig musik på lite olika festivaler här i stan (just nu är det Gatumusikfestival, Lyckå Kammarmusikfestival var vi på härom dagen, sedan har vi Viva Karlskrona, Sailet och Carlcrona Chamber Music Festival) och jag ska ta mig tid att börja konkretisera vissa tankar och planer jag har. Allt inom loppet av några veckor! Karlskrona på sommaren - ja tack!

Och idag fick jag det underbara beskedet att Carros och min favvopub i Dublin inte kursat utan lever och frodas! Vänner som är där borta fick i uppdrag av mig och C att gå dit och kolla läget, och idag kom så bildbeviset - en guinness inifrån den lilla pluttpuben! Men det är det mysigaste lilla ställe som finns <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar