söndag 24 april 2011

DET VIKTIGA

Vad är viktigt i livet egentligen? Vad är det som, när allt kommer omkring, är det som gör att hjärtat och själen sjunger? Jag märker att mina små försök att hitta tillbaka till de sakerna, och det som gör att just den där varma känslan infinner sig på djupet, kanske börjar fungera. Nu i helgen har jag i stort sett haft föräldrarnas hem som utgångspunkt och gjort mina små krumsprång därifrån. Två av tre bröder är här hemma (Mats och Linus - Niklas är så saknad, så saknad) och en av två flickvänner (söta Vigge, och Anki är saknad ihop med Niklas). Och det är en av de saker som gör att min själ sjunger - de gånger när vi i familjen är samlade, och även om inte precis alla är här så är jag ändå så lycklig när jag ser alla här omkring mig. Jag älskar att höra de goa skratten inifrån lilla rummet där jag sover, och där även ps3'an finns - skratten hör till Mats, Vigge och Linus när de spelar...nåt. Fler skratt kommer vid matstunderna när Mats och Linus börjar härma filmer, serier, skådespelare och jag vet inte allt - de håller stilen fastän inte Niklas är hemma hihi. Nåja - bara vetskapen att nästan alla finns i huset gör mig lugn och lycklig.

Idag kom Kat hit för att hämta mig till vårat photoshoot - det var längesen och idag var det tid för lite "omtagningar" från förra gången. Detta är också något som gör mig lycklig in i själen; att komma ut och plåta med henne - nu är vi dessutom så "injobbade" med varandra att vi vet vad vi söker och vill göra och ha - idag var vi klara (det var snarare så att kameran inte hade mer utrymme) efter tre timmar och 507 bilder. Och det var faktiskt det mest effektiva vi varit hittills haha! Men det var inte det jag skulle komma till, utan att kombinationen jag+Kat+foto+Ekebacken är så välgörande för mig att jag aldrig vill sluta. Idag strålade solen, himlen var blå och mitt älskade Ekebacken var till bredden fyllt av skira vitsippor. Ekarna vrider sig vackra och åldriga, levande och döda, men alltid vansinnigt vackra....det är som att gå in i en annan värld. På många sätt. Denna vackra plats rymmer så många minnen för mig, så många...och så vackra. Det finns väldigt speciella platser.

Så i alla fall, dagen och kvällen har varit full av välgörande ting, och har jag tur så blir det till att åka ut och grilla vid sjö imorgon tillsammans med Carro med familj. Åh jag hoppas så att det blir av, jag har inte grillat än i år och jag vet att dessa älskade vänner vid sjö+grill bara lär spä på mitt välmående ännu mer =D


 Mind the wig haha! Denna otroliga ek (ni skulle bara se den i helbild...) är helt magisk kan jag tala om, inte undra på att allt man vill är att omfamna den och ta del av dess energier...! Det här är den "enkla" omfamningen by the way hihi =)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar