söndag 10 april 2011

HALLELUJA MOMENT

Två saker lite snabbt -

Äntligen har de - efter ett halvår eller så - ordnat till den förjävliga stanken i mitt trapphus!! Så alla som behövt utstå denna vidrighet när ni varit på väg att hälsa på mig, kan nu andas ut. Eller snarare in =)

Jag önskar också att varenda människa kunde se inslaget i Babel som just gick på svt2 (vet inte om det var en repris, men det kan man väl tänka sig), med Per Morberg och Lotta Lundgren. De diskuterade våra matvanor och människans galna köttätande, med utgångspunkt från boken "Veganerna - en bok om de som stör" av Magnus Linton. Fokus låg inte specifikt på veganer, utan vårt köttätande i stort. Jag ska inte ens börja gå in på vad de berättade, men det var illa, kan jag tala om. Boken ska jag ha. Framöver. Och jag går återigen in i en anti-industrikött-period. Jag hoppas verkligen den håller livet ut =)

 
Jag funderade på att lägga upp en bild på slakt eller något annat riktigt hemskt, men det får bli en snällare bild...hur snällt det här nu är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar