torsdag 7 april 2011

THE SPINNING HEAD

Det finns ett antal saker jag tycker är riktigt otäcka, och nu menar jag saker som är knutna till kropp och sinne. Ni vet, som magsjukor, illamående och sådant. Saker som man inte har någon kontroll över, för kroppen sköter allt helt på egen hand oavsett vad jag tycker och tänker. Och i natt var jag med om något som (vad jag vet) aldrig har hänt mig förr. Har det hänt förr så har jag nogsamt förträngt det. Jag vaknade och kände att jag var varm tror jag, men när jag satte mig upp för att dra av mig det jag hade på mig, så börjar hela världen snurra. Det var som en väldigt stark headrush, bara det att den fortsatte, och fortsatte, och fortsatte...jag kunde inte fokusera på något, samtidigt som allt var glasklart. Fy fan vilken läskig känsla. Jag kan nämna att "snurrkänsla" också är något jag tycker är väldigt, väldigt otäckt. De gånger jag fått lite för mycket alkohol i mig och snurret uppstår, så blir det ju bara värre när jag blundar, men nu i natt så var det blundandet som räddade mig. Så jag blundade, mådde illa, vågade inte röra mig av rädsla att sätta fart på allt igen, och låg halvvaken de timmar som var kvar tills klockan skulle ringa 5.30. Någon gång måste jag ändå ha slumrat till, för jag drömde om exotiska fåglar, en hund och en varg i blodigt slagsmål och en söndertrasad igelkott...nice.

Jag försökte komma iväg till jobbet, men efter en dusch som mest bestod av svajande så insåg jag att det nog var bäst att gå tillbaka till sängen. Men jag började i alla fall inse att jag nog inte skulle dö eller kanske inte heller hade en dödlig sjukdom, så då kunde jag sova mer eller mindre lugnt till 10-tiden. Det jag tycker är märkligt är att en av mina arbetskamrater hade samma yrsel härom dagen. Jag har aldrig varit med om att en vanlig infektion kan orsaka yrsel på det sättet, men jag får kanske lägga till den kunskapen i min "bank" då. Så märkligt bara. Nu mår jag bättre, men känner mig ändå lite matt och småsnurrig.

5 kommentarer:

  1. Hmmm....har du funderat på fler oraker till ditt snurrande, jag menar fler än den där ospecifika infektionssnutten jag var inne på? Med tanke på dit galna afropass kvällen före, kan jag mycket väl tänka mig att det var en släng av vätskebrist du råkade ut för, man kan få riktigt läskiga symptom av det. Särskilt om du hade jättemys efteråt med ett glas vin också, det sätter ju lite extra fart på urvätskandet. Och det kan ta mer än ett dygn att komma i vätskefas igen, även om du dricker mycket. Så: hinka på, bara! Puss!

    SvaraRadera
  2. Du har säkert fasligt rätt, kära mor! Puss!

    SvaraRadera
  3. Hmm... får kanske ha med två liter vatten nästa gång... Krya på dig! Kram C

    SvaraRadera
  4. Nej vad läskigt det lät, förstår mycket väl att det inte var något vidare att uppleva detta! Just om du reste dig kvickt för att släng av täcket så kan ju blodtrycket dalat, det kan leda till hemsk yrsel...men den borde försvunnit lika raskt igen. Så kanske vätskebrist ligger nära till hands ändå, det är så sant att man kan få vansinnigt otäcka grejor i kroppen av det! Hoppas det inte händer igen gumman!!

    SvaraRadera
  5. *skickar massa krya på dig kramar* Även om det "bara" är vätskebrist... =) <3

    SvaraRadera