söndag 10 april 2011

EN HJÄRTESAK

Det var värst vad det blev till att skriva idag då =) Men det här är viktigt för mig, även om det just nu blivit en tankeställare. Såhär är det. Idag har jag börjat rota i min ekonomi lite, eller i alla fall den delen som jag ger bort till andra. Det handlar bara om 500 kr varje månad, men uppdelat på olika goda ting. Ibland byter jag eftersom jag vill ge till så många, men eftersom jag inte delar min ekonomi med någon så har jag inte så mycket över från början efter att räkningarna är betalda, så det är inte helt lätt att dessutom ge till alla dem man vill. I alla fall. Idag har jag fått skriva några mail för att avsluta vissa bitar, men andra...går bara inte. Det är så pyttelite, men jag ger 100 kr varje månad genom WWF, till orangutangerna, och det kunde jag helt enkelt inte ta bort. Jag har alltid haft en soft spot i mitt hjärta för orangutangerna. Nu sitter jag här och tittar på det helt underbara programmet "Sista chansen" med Stephen Fry, som reser runt för att leta efter utrotningshotade arter. De kom till bergsgorillorna och mitt hjärta smälte direkt. Jag har alltid älskat även dem...och jag slängde mig på nätet för att se om jag kunde stödja dem också. Och visst kan jag ge 100 kr till dem också, genom WWF. Men nu börjar jag liksom motarbeta min ursprungliga tanke från tidigare idag...skulle jag inte skära ner på det där? Så nu ska jag vänta till imorgon; kan jag inte släppa tanken så får det bli en slant till de kära gorillorna också. Men så börjar jag tänka på alla hjälpare som kanske inte får så mycket stöd, för att så mycket fokus läggs på gorillor och andra...åh sluta! ;) Tänk att det ska vara så svårt att göra något gott...eller i alla fall att välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar