lördag 23 april 2011

SKÖNA SÖNDAG...

...eller lördag är det visst. Man blir ju så förvirrad när det helt plötsligt kommer en massa (eller i alla fall två) lediga dagar i ens väg. Men åh så skönt det är att veta att man har lite extra fri tid! Igår hade jag en tanke om att gå upp tidigt idag och ta bilen ut till Bastasjö och ta en ljuvlig morgonpromenad i skogen där...men se, istället sov jag till sent och kom inte upp förrän halv tio. Synd på morgonpromenaden men mer glädjande för min lilla kropp, som nog behövde den sömnen =)

Jag försöker på olika sätt hitta tillbaka till den där härliga kärnan som ligger djupt inom mig, den som är full av kreativitet, känsla och inspiration. Jag tror allt kämp på jobbet har gjort att det har fått stå tillbaka en tid, mitt sinne har fått vara upptaget av så mycket annat än kreativitet tyvärr. Men nu börjar allt sakta sippra tillbaka, och det är en så underbar känsla! Det är som om mina ögon håller på att öppnas igen, lite i taget, och själen känner hur den börjar blomstra på nytt. Jag tar in mycket mer, jag upptäcker allt det lilla igen, och jag försöker leda mig själv mot de där sakerna som jag vet att min själ älskar och uppskattar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar